An1 Förlag & Skrivverkstad

Äntligen är storytelling inte fluff längre! Gå min kurs 7 september

Äntligen är storytelling inte fluff längre! Gå min kurs 7 september

Äntligen är storytelling inte fluff längre! Gå min kurs 7 september

Önskar du att du hade ett riktigt bra verktyg som du kan använda när du ska planera och jobba med storytelling? Nu är det här! På kursen Storytelling för kommunikatörer – Så gör du en storyboard för storytellers, den 7 september 2021, får du lära dig hur du gör en storyboard. Kursledaren, Anette Holm, har arbetat med skrivande, kommunikation och marknadsföring i mer än 35 år i flera olika roller och branscher.

Du kan använda storyboarden i alla sammanhang när du ska sälja idéer, produkter, tjänster eller rekrytera nya medarbetare. Det blir enkelt att befolka varumärket och fylla det med liv och du använder förstås storyboarden för att bygga hela konceptet kring er storytelling och göra en konkret storyplan – med teman och nyckelscener, ända in i minsta detalj.

Du får lära dig:

• Hur du gör en storyboard till ert företag/er organisation.
• Vilken ton, stil och känsla som passar just er.
• Vilka teman och nyckelscener ni ska använda i era storys.
• Hur du ser till att era storys stöder företagets/organisationens intentioner och mål.
• Hur du tar fram en konkret plan för era storys.
• Hur du håller ordning på idéerna och får en bra översikt över era storys.

Storyboarden är enkel att använda oavsett var och hur du vill berätta – ord, film, ljud och bild går lika bra. Den fungerar på samma sätt som en moodboard: det är ett collage av bakgrundsinformation som beskriver stämningen och känslan som finns på ditt jobb. Det handlar förstås om det ni gör, hur ni är, det ni vill och det ni står för.

Läs mer och anmäl dig här

Så här tycker deltagarna

100 % av deltagarna är nöjda och lika många rekommenderar den till andra.
”Konkret, strukturerad och rakt på sak. Inget fluff. Riktigt bra.”
”Jättebra! Konkret och rakt på sak. Äntligen är storytelling inte fluff längre.”
”Tydlig struktur. Toppen med gruppövningar och enskilda övningar.”
”Det bästa var verktygen och de olika stegen som bygger upp en story. Också att verktyget kan användas för samsyn och plattform för varumärkets alla storyer!”
”Tusen tack för i tisdags, mycket bra kurs :)”