An1 Förlag & Skrivverkstad

Storytelling för kommunikatörer – så gör du en storyboard för storytellers

Önskar du att du hade ett riktigt bra verktyg som du kan använda när du ska planera och jobba med storytelling? Nu är det här! På den här kursen får du lära dig hur du gör en storyboard för storytellers. Kursledaren, Anette Holm, har arbetat med skrivande, kommunikation och marknadsföring i mer än 35 år i flera olika roller och branscher.

Du kan använda storyboarden i alla sammanhang när du ska sälja idéer, produkter, tjänster eller rekrytera nya medarbetare. Det blir enkelt att befolka varumärket och fylla det med liv och du använder förstås storyboarden för att bygga hela konceptet kring er storytelling och göra en konkret storyplan – med teman och nyckelscener, ända in i minsta detalj.

Du får lära dig:

  • Hur du gör en storyboard till ert företag/er organisation.
  • Vilken ton, stil och känsla som passar just er.
  • Vilka teman och nyckelscener ni ska använda i era storys.
  • Hur du ser till att era storys stöder företagets/organisationens intentioner och mål.
  • Hur du tar fram en konkret plan för era storys.Hur du håller ordning på idéerna och får en bra översikt över era storys.

Storyboarden är enkel att använda oavsett var och hur du vill berätta – ord, film, ljud och bild går lika bra. Den fungerar på samma sätt som en moodboard: det är ett collage av bakgrundsinformation som beskriver stämningen och känslan som finns på ditt jobb. Det handlar förstås om det ni gör, hur ni är, det ni vill och det ni står för.

För vem?

Kursen passar dig som leder och planerar innehåll internt och externt och beställer innehåll av byråer, fotografer eller skribenter. Den passar också dig som vill bli bättre på att skapa engagerande innehåll för sociala medier, webb, poddar, film och föreläsningar.

HÖR AV DIG! 
order@an1forlag.se, 070-524 41 73

100 % av deltagarna är nöjda

”Konkret, strukturerad och rakt på sak. Inget fluff. Riktigt bra.”

”Jättebra! Konkret och rakt på sak. Äntligen är storytelling inte fluff längre.”

”Mycket bra! Intressant att tänka i dessa banor om sitt företag och hitta nya vinklar för storyn.”

”Tydlig struktur. Toppen med gruppövningar och enskilda övningar.”

”Konkret och användbart innehåll. Mycket bra kurs och jag är mycket nöjd!”

”En mycket bra kurs där vi påmindes om vikten av att veta vad vill vi åstadkomma och hur vi vill uppfattas – innan vi börjar kommunicera. Bra upplägg med korta genomgångar och mycket fokus på grupparbete och dialog. Avslappnad och kunnig kursledare!”

”Gruppövningarna var både utvecklande och väldigt trevliga. Kändes som att jag fick nya kollegor i de andra kursdeltagarna :)”

”Det bästa var verktygen och de olika stegen som bygger upp en story. Också att verktyget kan användas för samsyn och plattform för varumärkets alla storyer!”

”Tusen tack för i tisdags, mycket bra kurs :)”

”Tack för en jättebra och givande dag! Jag tyckte verkligen att dagen och kursen var super! 😊 Jag kommer definitivt att använda det vi fick lära oss igår, i mitt arbete.”

Om Anette Holm

Anette Holm har arbetat med skrivande, kommunikation och marknadsföring i mer än 35 år i flera olika roller och branscher. Hon har erfarenhet från både företag och offentliga organisationer och ämnen som öltillverkning, geoteknik, specialpedagogik för barn och unga med funktionsnedsättningar, arbetsmiljö och stressrelaterad ohälsa, kollektivtrafik och infrastruktur, internationell handel och företagande, talangrekrytering, platsmarknadsföring, employer branding och lite till. Anette anlitas ofta som utbildare och föreläsare och undervisar bland annat i kreativt skrivande och storytelling.

Så fungerar distanskursen

• Kursen genomförs online vid ett visst tillfälle, precis som en fysisk kurs.
• Kursledaren finns med under hela kurstiden.
• Du behöver ha en bra uppkoppling och en dator med webbkamera.
• Du får en länk i god tid innan kursstart.
• Pauser och eget arbete ingår i den angivna tiden.